User
Write something
Morgenro is happening in 18 hours
En blomstereng startet med et frø
Hvordan nå inn? Dyp konsentrasjon innover - så når du inn der konsentrasjonen oppløses i nærvær, du blir absorbert, alt blir absorbert av seg selv. Dyp Kriya-pust og indre fokus mot et punkt er veien inn. Gi slipp på alt underveis, la det prelle av. Vær i pusten, kjenn at du ér pusten, så går du bakenfor inn et stille punkt. Du er som limt fast til denne stillheten, alt blir borte. Alle historier, all fortid og all fremtid. Det er stille. Ingen vibrasjon. Likevel er det en dyp erkjennelse at dette er alt. Du er et punkt, og dette punktet er uendelig. En blomstereng startet med et frø. Du startet med et frø. Kom tilbake og kjenn at frø-bevisstheten er hos deg enda. Du ér frøet før dualitet, før manifestasjon. Stillhet, fullkommen fred og fullendt lykke.
For meg er Gud det samme
som stillhet som livet. Det store mysteriet der alt kommer i fra. En moders kjærlighet, ubetinget Per, min lærer kalte Gud ofte for Livet, ingenting å diskutere En åpen nysgjerrighet overfor livets store mysterum er en fordel når du praktiserer Kriya. Når du praktiserer så vær 100 prosent tilstede, med all kjærlighet rettet innover som en laser inn i hvert senter. Legg tankene bort for en stund, og søk innover i pusten og energien i ryggraden. Du løftes opp og erfaringen er direkte. Ingen diskusjon. Du vil raskt merke effekten dette har i livet ditt. Når du slipper alt, alle tanker og lar deg løfte opp, så realiserer du det du kommer i fra. Gud er i deg , er i alt, er alt - du er det og det er deg. Hvorfor kaste bort tid, hver pust kommer fra kilden, følg den hjem til stillheten og realiser deg selv.
Bønn og overgivelse i praksisen
Jeg snakket nettopp med @André Ediassen om bønn i praksisen. Derfor vil jeg dele disse ordene som kom til meg nå. Kanskje du også har noen du vil dele? Du kan gjøre det her:) Hvis du har mye tanker, som virrer rundt hit og dit, da er det ikke lett å praktisere. Når du retter dine tanker innover gjennom bønn og overgivelse så skjer det noe. Alt kommer i fra nærværet i vårt indre. Det usynlige nærværet er som en mor, en far, en venn. Vi kan kalle det Gud, stillhet, Det Kosmiske. Spiller ingen rolle. Når du praktiserer så ta med deg dine tanker, overgi deg til dette nærværet inne i deg og den strøm som er i ryggraden. Gi deg selv fullt og helt til denne kjærlighetens kraft. Hver pust , pustes tilbake til kilden, livskraften renses og du blir født på nytt i hvert øyeblikk. Dette er virkelig kriya praksis. Det er derfor jeg sier "Observer pusten - med kjærlighet" :)
Riktig tidspunkt å starte meditasjonspraksis
Det riktige tidspunktet å starte en meditasjonspraksis er nå. Ved neste pust. Hvis du venter på at alt skal bli lagt til rette først, så er det gode muligheter for at du aldri starter. Hvis du starter nå, så vil alt bli lagt til rette, fordi du prioriterer det. Å leve med Kriya praksis er å leve fullt. Kjør på , slapp av, lær å kjenne dybden i deg selv. Hvordan oppstår alt? vær undrende. Søk innover med kjærlighet, med hengivelse. Da når du det som alltid er det samme, samtidig alltid i forandring, en boblende fornyet strøm av lykke i hvert sekund. Ta det med deg i livet , aldri gi opp! Jeg er så innmari takknemlig over å ha deg med! Erlend
I den ene har du alt
Min lærer Oskar sa til meg da jeg var 21 år: «Du må kunne stå alene. Og når du kan stå alene, vil du merke at du aldri har vært alene.» I hver Kriya, i hver pust, finnes det hjelp og støtte. Det som holder pusten – den kraften som er og som holder livet levende – er i deg, og du er i det. Vi er alle i det. Det finnes ingen rom, ingen tid, ingen avstand. Denne kraften vil aldri forsvinne. Praktiser Kriya hver dag, uansett medgang eller motgang. Til slutt vil den ene være igjen – og i den ene har du alt.
1-26 of 26
Kriya Metoden
skool.com/kriya-yoga
Daglig meditasjonstrening hjemme fra stuen din. Tren nervesystemet til å finne ro.
Leaderboard (30-day)
Powered by